Rick Falkvinge – startade det första piratpartiet
01:02:45 minuter | 15 juni 2016

Rick Falkvinge – startade det första piratpartiet

Rick Falkvinge var helt okänd när han 2006 startade Piratpartiet – tio år senare hade partiet vuxit till en världsomspännande rörelse. I denna intervju med Internetmuseum berättar han hur ett partiprogram nedskrivet på en McDonalds-servett tog Piratpartiet ända till EU-parlamentet...

Fler avsnitt

Isabella Löwengrip – bloggvärldens Zlatan
    51:27 minuter | 16 maj 2016

Isabella Löwengrip – bloggvärldens Zlatan

Isabella "Blondinbella" Löwengrip skapade ett företagsimperium med bloggen som bas. Hon härdade ut mot näthatarna och blev bloggvärlden svar på Zlatan. I den här intervjun med Internetmuseum berättar hon om hur hon fann manusinspiration från tv-serien Rederiet.
    Mats Brunell – spinndoktorn bakom Sveriges it-boom
    54:51 minuter | 17 februari 2016

Mats Brunell – spinndoktorn bakom Sveriges it-boom

Namnet kanske är obekant men Mats Brunell är en tungviktare i den svenska internethistorien. Han spökskrev det som blev statsministern Carl Bildts berömda it-tal, han drev supernätverket Nordunet och bidrog på 90-talet till att svenska skolor utrustades med datorer.

Om Internetmuseums podd

Internetmuseum vill hedra och lyfta fram internetpionjärerna i den svenska historien. Här får de berätta sin historia från början till slut.