Mats Brunell – spinndoktorn bakom Sveriges it-boom
54:51 minuter | 17 februari 2016

Mats Brunell – spinndoktorn bakom Sveriges it-boom

Namnet kanske är obekant men Mats Brunell är en tungviktare i den svenska internethistorien. Han spökskrev det som blev statsministern Carl Bildts berömda it-tal, han drev supernätverket Nordunet och bidrog på 90-talet till att svenska skolor utrustades med datorer.

Fler avsnitt

Joakim Jardenberg – webbutbildare, flödesskapare och medievisionär
    01:02:00 minuter | 7 mars 2017

Joakim Jardenberg – webbutbildare, flödesskapare och medievisionär

Redan 1994 jobbar han som konsult på Aftonbladet.se och kickar igång den svenska webbens första nyhetsflöde – som hämtas automatiskt från text-tv. Sedan dess har han varit en ständig röst i ett snabbrörligt medielandskap. Internetmuseum har träffat den mångsidige internetpionjären...
    Isabella Löwengrip – bloggvärldens Zlatan
    51:27 minuter | 16 maj 2016

Isabella Löwengrip – bloggvärldens Zlatan

Isabella "Blondinbella" Löwengrip skapade ett företagsimperium med bloggen som bas. Hon härdade ut mot näthatarna och blev bloggvärlden svar på Zlatan. I den här intervjun med Internetmuseum berättar hon om hur hon fann manusinspiration från tv-serien Rederiet.

Om Internetmuseums podd

Internetmuseum vill hedra och lyfta fram internetpionjärerna i den svenska historien. Här får de berätta sin historia från början till slut.