Eva von Pepel –  styrde upp den svenska diskussionen och lärde ut HTML
49:55 minuter | 19 september 2018

Eva von Pepel –  styrde upp den svenska diskussionen och lärde ut HTML

Hon var kund nummer 20 hos Algonet, var med och drog igång den svenska delen av Usenet och skrev mängder av HTML-böcker. Internetmuseum har träffat internetpionjären och webbdrottningen Eva von Pepel.

Fler avsnitt

Anne-Marie Nilsson – blev Televerkets fiende nummer ett
    54:46 minuter | 27 januari 2017

Anne-Marie Nilsson – blev Televerkets fiende nummer ett

Hon har kallats för Televerkets fiende nummer ett och hennes ansikte var ett populärt motiv på myndighetens piltavlor. Samtidigt har få personer sparat skattebetalarna så många miljoner som just Ann-Marie Nilsson. Internetmuseum har träffat den självutnämnda "it-tanten".
    Carl Bildt – banade väg för nätboomen
    54:51 minuter | 14 januari 2016

Carl Bildt – banade väg för nätboomen

Få politiker förstod internets potential och betydelse för samhällsutvecklingen lika tidigt som Carl Bildt, både som statsminister och utrikesminister. Internetmuseum träffar honom för ett samtal om hela den politiska it-historien.

Om Internetmuseums podd

Internetmuseum vill hedra och lyfta fram internetpionjärerna i den svenska historien. Här får de berätta sin historia från början till slut.