Marie Birde – chefredaktör för webbtidningen Darling
47:36 minuter | 26 februari 2020

Marie Birde – chefredaktör för webbtidningen Darling

Marie Birde är chefredaktören som förde den legendariska webbtidningen Darling ut till svenska surfare. I den här intervjun med Internetmuseum berättar hon om sitt tidiga bloggande, kärnkraftsverksbesöket, it-bubblan och om vilka som i dag fört vidare Darlings stafettpinne.

Fler avsnitt

Brita Zilg – skapade webbtidningen Darling
    52:38 minuter | 26 februari 2020

Brita Zilg – skapade webbtidningen Darling

Brita Zilg skapade en Sveriges allra första webbtidningar. Den legendariska tidskriften Darling var ett nyfiket och lekfullt kvalitetsmagasin, helt anpassat för internet. Men hur skapar man en webbtidning i en tid när ingen vet hur en webbtidning ser ut? Internetmuseum...
    Isabella Löwengrip – bloggvärldens Zlatan
    51:27 minuter | 16 maj 2016

Isabella Löwengrip – bloggvärldens Zlatan

Isabella "Blondinbella" Löwengrip skapade ett företagsimperium med bloggen som bas. Hon härdade ut mot näthatarna och blev bloggvärlden svar på Zlatan. I den här intervjun med Internetmuseum berättar hon om hur hon fann manusinspiration från tv-serien Rederiet.

Om Internetmuseums podd

Internetmuseum vill hedra och lyfta fram internetpionjärerna i den svenska historien. Här får de berätta sin historia från början till slut.