Anders Gillner – Gopherkungen som fick ge sig för webben
48:47 minuter | 3 mars 2016

Anders Gillner – Gopherkungen som fick ge sig för webben

Om inte world wide web hade kommit och förstört allt hade Anders Gillner blivit en svensk it-gigant. Han basade över Gopher i Europa – systemet som var webben innan webben. Men det är bara en liten del av historien.

Fler avsnitt

Anne-Marie Nilsson – blev Televerkets fiende nummer ett
    54:46 minuter | 27 januari 2017

Anne-Marie Nilsson – blev Televerkets fiende nummer ett

Hon har kallats för Televerkets fiende nummer ett och hennes ansikte var ett populärt motiv på myndighetens piltavlor. Samtidigt har få personer sparat skattebetalarna så många miljoner som just Ann-Marie Nilsson. Internetmuseum har träffat den självutnämnda "it-tanten".
    Brita Zilg – skapade webbtidningen Darling
    52:38 minuter | 26 februari 2020

Brita Zilg – skapade webbtidningen Darling

Brita Zilg skapade en Sveriges allra första webbtidningar. Den legendariska tidskriften Darling var ett nyfiket och lekfullt kvalitetsmagasin, helt anpassat för internet. Men hur skapar man en webbtidning i en tid när ingen vet hur en webbtidning ser ut? Internetmuseum...

Om Internetmuseums podd

Internetmuseum vill hedra och lyfta fram internetpionjärerna i den svenska historien. Här får de berätta sin historia från början till slut.