Lunarstorm startar papperstidning, men det blir bara en debut
Tidningen heter Debut och tanken är att Lunarstorms hundratusentals unga användare ska vilja köpa den. Vid tiden har sajten 2,6 miljoner unika besök i månaden.
Inspirationskälla till tidningen tv-programmet REA, där barn testar prylar. Men den här gången riktar man in sig på lite äldre barn. Även Debut har fokus på tester, och kommer i sitt första nummer bland annat att testa mp3-spelare och jackor. Tidningen rymmer även en mejlintervju med Lunarstormgrundaren Rickard Ericsson.
Enligt hemsidan ska tidningen fylla ett tomrum för den som "saknat en trovärdig ungdomstidning, vill ha en LunarStormtidning, vill ha en tidning som testar alla ungdomsprylar, drömmer om att bli publicerad, vill få sin röst och åsikt hörd, inte gillar de vanliga tjej- och killtidningarna, och saknat en tidning som står på deras sida."
Första numret trycks i 100 000 exemplar. Men försäljningen av tidningen, som kostar 29 kronor, är svag, trots marknadsföring på det berömda communityt. Den läggs ner efter första numret och det blev alltså inte mer än en debut för Debut.